Nak jimat untuk sejukkan aircond kereta? Jom DIY sendiri..!

Nak jimat untuk sejukkan aircond kereta? Jom DIY sendiri..!

Jom DIY aircond kereta anda! Apa salahnya kadang-kadang kita DIY sendiri. Mana tau puas hati, lepas nie jimat dah duit tak payah ke bengkel.

Musim-musim panas ni kalau aircond kereta buat hal kejap sejuk kejap tak jom lah kita buat sikit D.I.Y ni untuk sejukkan aircond kereta tanpa perlu ke bengkel kereta yang entah berapa RM kena cas nanti kan.

Tak mahal pun buat D.I.Y ni, beli beberapa barang yang tak sampai rm50 je pun, dah boleh sejuk kereta korang.

MUDAH & SAVE BUDGET dengan ekonomi negara dan ekonomi sendiri tak menentu ni.

Antara bahan-bahannya ialah :
Foam Pipe
Aluminium foil tape
Cable Ties
Pisau @ Gunting

Dah ada bahan-bahannya boleh lah mula membalut… Jom kita mulakan.

Kalau tak tahu nak cari mana salur paip aircond. Buka aircond kereta anda kemudian tunggu beberapa minit kemudian matikan engine. Tengak mana-mana salur dekat bahagian engine yang nampak macam basah-basah sket. Kemudian cuba sentuh jika sejuk. Itulah salur aircond kereta anda. Dan boleh lah mulakan proses D.I.Y sejukkan aircond kereta anda.

Kasi balut habis dari paip bawah sampai ke hujung. Sejuk woo aircond keta nanti.

Haaa, kan senang je cara buatnya. Apa tunggu lagi? Korang boleh mula cari bahan untuk DIY. Jangan lupa kongsi kalau dah berjaya ok!

Kredit: Fb Kucing Malaysia

Comments

comments

zawani

Leave a Reply

Your email address will not be published.